fredag, augusti 06, 2010

En hälsning från Toscana

Så sitter man här, sista kvällen i Italien. Om exakt 24 timmar landar jag på svensk mark. Dagarna har som vanligt rusat iväg och man inser inte HUR snabbt förrän man ska åka hem. Det har varit en härlig semester och Italien är otroligt vackert. Ett land jag utan tvekan kommer besöka ett flertal gånger. Har hunnit med Bergamo, Venedig, Greve, Florens, Siena, Volterra, Pisa - så ja, intensivt har det varit. Med mig hem har jag pasta, olivolja och kryddor i mängder. Det blir lätt så när man är i pasta och pizzalandet.. Kan också meddela att det dröjer länge innan jag äter pizza igen...

Det fina med att resa utomlands är att man uppskattar sin egen vardag så mycket mer när man kommer hem igen. Och kissarna, som jag längtar efter dem.. Saknar dem enormt mycket! Så det första jag gör när jag kommer hem imorgonnatt är att gosa katt. Har en känsla av att det blir trångt i sängen. För jag tror de saknat matte lika mycket. :)

Inga kommentarer: