måndag, augusti 10, 2009

Oväder i Linköping idag


Mina två små gosbollar är inne på sin tolfte vecka i livet.. Full fart här hemma numera, men gud så mysigt det är! Och så roligt man har åt deras busfasoner och klumpighet... Vi har inte tråkigt en enda sekund! Får passa balkongen noga för rätt som det är sitter det en liten kattunge i en halvmeter upp i nätet..

Jag och Martin har varit iväg på miniutflykter; förra veckan var vi i Skänninge och den enorma marknaden.. Hade jag haft pengar skulle jag gått där timme efter timme! Dagen efter åkte vi till Gränna och strosade, spelade äventyrs minigolf i Jönköping och badade i Taberg.

I förrgår åkte vi till Svartåfors och badade men usch vilket smutsigt och kallt vatten... Vi som hade blivit tipsade om att åka dit! Vi bestämde oss för att ta en tur till Berg istället och bada men då var ju givetvis Ulf Lundell där och det kostade 30 kr att parkera... Och då blev Lina snål. Vart inget bad där..

Idag har vi varit ute och åkt, först till en camping/badplats i Sandvik men usch så kallt och blåsigt.. Vi åkte vidare istället. Stannade till vid vägkanten och trädde några smultron och blåbär på ett strå och blev samtidigt biten av ett otal myggor - ack så det kliar. Sedan åkte vi till Borensberg, köpte varsin tunnbrödsrulle och mumsade i oss vid stranden. Och då kom ovädret..

Nu har vi varit iväg och hyrt 5 filmer för en vecka; The Machinist, The Signal, Unrest, Dead Silence och Storm of the Century. Det blir film för hela slanten...

Om en vecka börjar jag plugga och jag är mycket spänd inför detta! Men jag undrar samtidigt vart sommaren tog vägen? Helt plötsligt är det höst och alla soliga dagar är över..

Inga kommentarer: