fredag, december 03, 2010

Nattligt polisbesök..

Vid midnatt tänkte jag krypa till sängs och började släcka ner. Plötsligt hör jag en jävla massa väsen nedanför fönstret. Ett par som bråkar, väldigt väldigt mycket.. Efter ett tag går de in i porten mittemot min. Fortsatte släcka ner och går in i sovrummet och då ser jag hur granntjejen kommer utrusandes från porten. Och så blänker det till. I handen håller hon en enorm kökskniv som hon springer iväg med. Strax därpå kommer grannkillen utrusandes och följer efter. Tumult uppstår och jag ser hur kniven blänker oroväckande. Vid det här laget var jag givetvis i direktkontakt med polisen. Tillslut lyckas killen knuffa ner henne i en snöhög och tar kniven och går hem igen. Kvar står tjejen. Ett bra tag. Dock inte tillräckligt länge för att polisen ska hinna hit... För hon traskar iväg och jag kan inte riktigt se vart hon tar vägen. Och enligt polisen fick jag inte följa efter. Men när poliserna äntligen dök upp så bylsade jag på mig och gick ut i kylan. Gick runt ett tag och stötte ihop med en utav poliserna. Berättade att det var jag som anmälde händelsen. Drog i korta drag om vad jag sett och sen gick vi runt i Ryd och letade. Och letade. Herregud vad stort Ryd kändes. Vi letade runt trappuppgångar, cykelbanor.. Som en nål i en höstack. Polismannen berättade att hon hade en spegel med sig, kniven hade killen tagit ifrån henne. Sedan delade vi upp oss och jag tog min bil och började köra runt i samhället tillsammans med en annan polisbil. Tillslut fick jag ge upp och när jag var på väg tillbaka till parkeringen så ser jag plötsligt tjejen längs med vägen. Samtidigt dyker det upp en polis som också ser henne och därför valde jag att inte stanna utan fortsätta till parkeringen. Och när jag kommer till min port så kommer grannkillen ut med en väska och han förstod att det var jag som hade ringt, han hade ju sett mig stå i fönstret och iaktta händelsen. Jag frågade honom snabbt om det var under kontroll varpå han svarade att nu var det det. Sedan drog han till poliserna och de åkte antingen iväg till sjukhuset eller polisstationen.

Förstår ni hur jävla orolig jag varit för tjejens skull. Jag tror det är grannarna precis rakt över, ser rakt in i deras vardagsrum från mitt vardagsrum. Men det är så mycket spring där så jag är inte helt säker..

Tankarna var många ska jag säga er. Jag var så rädd för att vi skulle hitta blodspår i snön. Och denna kyla.... Tack och lov är det över och jag kan äntligen gå och lägga mig.....

Vilka jävla veckor det har varit . Och dubbelyxrån i köpcentrat i söndags. Personalfest igår som fick ett abrupt slut med en fruktansvärd panikångestattack där jag helt okontaktbar placerades i framstupa sidoläge och nästan vart hämtad med ambulans. Fullständigt borta och förvirrad. Istället gjorde jag hål i plånboken och betalade 800:- i taxiresa hem till Linköping.. Jag är till 99,9% säker på att det är min medicin som gör mig till en annan person i samband med alkohol, utan kontroll och som inte längre vet var gränsen går. Jag har alltid varit skötsam av mig och kunnat ta hand om mig själv, men tydligen inte längre. Har därför beslutat att inte dricka en droppe alkohol förrän jag pratat med min läkare och eventuellt bytt medicin.

Vilket rörigt inlägg det blev, jag skyller på klockan...
Nu måste jag få mig lite sömn.

Inga kommentarer: