onsdag, februari 17, 2010

och plötsligt var dom 9 kissar......

Idag förfrös tårna på mig. Iallafall så känns det så. Plusgrader för inte alltid med sig värme, hur nu det går ihop... När det är minusgrader, ja då fryser man. Och när det är plusgrader och riktigt blött och blaskigt på marken, ja då fryser man också. Man fryser arslet av sig rent ut sagt, eller i detta fallet, tårna. Och jag hade strumpor och raggsockar. Lindade in fossingarna med plastfolie. Slutligen drog jag på mig ett par fryspåsar, sen var det fullt i skorna. Men hjälpte detta? Läs den första meningen en gång till.

Jag har nämligen varit på kattjakt. Martin kallar mig tokig och att min hobby "går för långt". Jag tror bara han är orolig över att jag låter det uppta all min tid. Och jag kan till viss del hålla med, tankarna har idag enbart handlat om kolonikissarna och jag glömde faktiskt bort att äta mat idag, jag åt inte ens frukost.....! Första målet intog jag 22 ikväll. Jag är medveten om att det inte är så smart men rår inte för det eftersom jag inte tänker på att äta och jag blir heller inte hungrig. Mina signaler fungerar inte riktigt som de ska men det är inte första gången jag konstaterar det.

Arbetet med kattkolonin är väldigt intensiv just nu då vi måste få in ALLA kissar och det SNARAST!

Idag fick vi in 3 kissar och dessa 3 sitter just nu i varsin transportbur i vårt kök. Om 8 timmar ska de befinna sig hos veterinären för kastrering, id-märkning, vaccination, avmaskning, pälsrakning (av den långhåriga), avskabbning, kloklippning, allmän statuskoll... När de är klara ska de få komma till sina sluss/stödhem!

Om 6 timmar ska jag möta upp Malin och Bertil vid kolonin och då ska vi se om vi inte kan få in ett par kissar till. Veterinären hade möjlighet att ta hand om 6 kissar på en och samma gång, därav den tidiga morgonen.

Därför BORDE jag gå och lägga mig nu och inte tappa upp ytterligare varmt vatten i badet. Fast jag känner mig trotsig ikväll så jag blir nog kvar och plaskar ett litet tag till. :)

1 kommentar:

Malin sa...

Plaska lugnt :)
Kram