måndag, september 28, 2009

Inte så kry

Hostar nästan tills jag spyr. Ibland rinner näsan, konstant täppt. Idag är första riktigt jobbiga dagen och jag vet att det kommer ta ett par veckor tills jag är kry igen. Hoppas innerligt att det går snabbare än så dock... Inte nog med att jag är sjuk, i lördags trillade jag i trappan i Sturefors och gjorde mig illa i foten. Har gått och haltat i snart två dagar men det börjar kännas bättre och svullnaden tror jag har försvunnit. Typiskt nog (tänkte igår på att det inte skulle förvåna mig om Bokia ringer och behöver hjälp nu när jag är sjuk) så vaknadejag av telefonsignalen imorse. Ja, självklart var det Bokia! Har jobbat tidigare när jag inte varit så kry men idag går bara inte. Skitkul att tacka nej, verkligen....... Speciellt när de valde att ringa MIG först. Inte kul....

Har iallafall orkat laga till svärmors härliga tomatsoppa idag men den blev inte lika härlig eftersom jag inte har egenodlade tomater... Men den var god för det. Och framförallt lätt att få i sig när halsen är svullen. Ett par maskiner tvätt har jag också klarat av.

Det är så TYPISKT mig att bli sjuk/skada mig när jag precis återfått träningssuget. När besvären försvunnit har säkerligen motivationen gjort det också... Just my ordinary luck!

Funderar på att åka till mamma och pappa ett par dagar, mamma hade möjlighet att vara ledig imorgon. Men jag klurar på huruvida jag orkar det... Får ta och överlägga med Martin när han kommer hem från sin träning.

Längtar efter julen gör jag också. Iår är julmässan på Ekenäs mellan 12-15 november och lagom tills den drar igång ska jag faktiskt ta och tjuvstarta julpyntningen! När julen väl är över så vill jag ha bort allt vad julpynt heter SNARAST MÖJLIGT men det känns som att pyntet är uppe så kort tid då... Så jag tjuvstartar istället och får god tid på mig att njuta och längta efter juldagarna...

Inga kommentarer: