tisdag, september 01, 2009

Inte så pigg

Har inte känt mig särskilt bra de senaste dagarna, i söndags var det helt bedrövligt.. Är mycket trött och sover en del under dagen, vilket känns pest eftersom jag inte vet hur länge det kommer hålla i sig. Hade ju samma bekymmer förra året. Har givetvis halkat efter i skolan men jobbar stenhårt för att läsa ikapp. Har en uppgift som kommer lämnas in sent men jag har pratat med min lärare som sagt att det är helt okej - stor *pust*. Har mailat mina gruppkamrater och fick idag svar att jag var saknad och att jag får skriva av anteckningar från det jag missat. Kan säga att det kändes skönt att få höra det! Siktar in mig på nästa seminarie, vilket är på torsdag. Tror nog att jag ska ha hunnit ikapp tills dess.

Det är hemskt jobbigt med denna ständiga trötthet när man inte orkar med allt som hör livet till.

Imorgon ska jag ringa veterinären angående Alli som har blivit jäkligt ilsk av sig. Kan inte lyfta henne utan att hon börjar morra och skrika på ett märkligt sätt. Testade att klämma lite på hennes mage och då var det samma visa. Men så testade jag igen ett par minuter senare och då sa hon ingenting. Hmmmm... Jag förstår ingenting. Genast börjar tankarna om juvertumörer p.g.a. hennes p-piller. Hon ska ju kastreras vilken dag som helst nu, p-piller har hon haft bara för att hon skulle gått i avel, vilket inte blir av längre. Men så tänker jag att hennes beteende kan bero på kattungarna för de är hon INTE förtjust i. Jag funderar på att höra med mamsen och pappsen om de eventuellt kan vara kattvakter några dagar för att se om hon förändras. Tror inte det är så populärt där hemma men jag får väl muta med något....

Inga kommentarer: