lördag, september 26, 2009

Nästäppa, nästäppa..

Jag blir f-n inte klok på min förbaskade nästäppa! Under 15 månader har det inte gått en enda dag utan att näsan varit täppt. Nu har jag fått en tid hos läkaren för att försöka reda ut vad det beror på, men troligen har jag helt enkelt extremt känsliga luftvägar. Min förkylning trodde jag var på väg att försvinna men nej nej, nu visar sig förkylningsastman och jag lär med all säkerhet få dras med hosta och slem de närmsta veckorna även om jag tar min inhalator varje dag...... Ja, de två luftvägarna jag har är minst sagt besvärliga. Längtar efter att få kunna andas normalt igen utan diverse nässpray. Minns verkligen inte hur det känns.

Ikväll åker jag och Martin till Sturefors där vi ska ha lite "kräftkalas" som Martin själv uttryckte det. Det blir övernattning och med oss följer Elsa och Leia eftersom de får mat var tredje timma, ja jag jobbar fortfarande på att få ordning på deras magar men nu ser det ut att vara på väg att ordna till sig.

Men innan kvällen ska jag försöka mig på en Tornby tripp - djuraffären och Ica Maxi.

1 kommentar:

Karina och Christer sa...

Trevligt med kräftkalas=kräftskiva eller?
Bra att du tar tag i din nästäppa å tar dig till doktorn.
Kram till er från oss!!