torsdag, september 03, 2009

New York, New York

New York från Empire State Building.
Hit drömmer jag mig bort när studierna blir för jobbiga..

Uh.... Mina ögon går snart i kors. Har lagt upp ett lässchema dagsvis för att komma ikapp inom de närmsta dagarna, det som kommer ta tid är kursuppgiften men i nuläget existerar den inte i mitt huvud - fokus på att läsa samt den andra kursuppgiften som ska vara klar redan tills på tisdag. Att läsa på universitet är en ganska så tidskrävande livsstil som ni kanske kan förstå. Idag orkade jag med seminariet och fick skriva av anteckningar från det jag missat, vilket inte var alltför mycket.. Och efter det har jag pluggat. Och pluggat. Och pluggat.. Kan inte påstå att jag minns vad jag läst men någonstans i hjärnan finns det förhoppningsvis kvar. Det jag har kvar idag är en artikel på sisådär 30 sidor samt ett kapitel ur en stor artikel på sisådär 40 sidor. Den sistnämnda kommer jag dock skumma igenom för texten är nästan omöjlig att förstå...

Har fått ett flertal tider att jobba både i september och oktober och detta förvånar mig då jag inte alls skulle få jobba något i höst. Ja, jag klagar ju inte...

Nej, stenhård disciplin är vad som krävs så nu lämnar jag slösurfandet och återgår till studierna!

Inga kommentarer: