måndag, september 13, 2010

En sjukling + ett flertal Lost avsnitt

Idag har jag varit sängliggande hela dagen. Min lediga dag. Som jag hade längtat. Är det inte typiskt att man är sjuk då? Jag får vara glad för att jag ändå orkade tvätta ett par tvättar.

Katterna sympatiserar med mig. Hör knappt ett ljud från dem och när jag går upp för att 1. hämta nässpray 2. hämta näsdukar 3. bara stå på benen ett litet tag så hittar jag dem utslagna lite här och var, sovandes. Undrar just om de drabbats av samma bacillusk som jag. Maja har troget legat vid min sida hela natten, hela dagen. Tröttnar inte katter på att sova?

Turligt nog har jag ännu inte lyckats ta mig igenom den sista och avslutande säsongen av Lost. Jag och Martin började följa den serien slaviskt förra året. Jisses, är det verkligen så länge sen? Tiden går.. Nåväl, vi fastnade -big time- och alla fem säsonger inhandlades. Med spänning väntade vi på den sjätte och alltså avslutande. Den började sändas tidigare iår och vi gjorde som många andra, vi laddade ner dem. Men så gick det som det gick i våras och vår besatthet av Lost försvann. Och vi såg aldrig klart serien. Fast nu, NU nu nu NU närmar jag mig slutet! Tre eller fyra avsnitt kvar och dessa lär jag se klart på under kvällen. Fullkomligt utflippat och fullkomligt oförståeligt. Men fortfarande lika jäkla bra...

Inga kommentarer: