fredag, september 03, 2010

Hinner inte riktigt med

Vad jag önskar att dygnet hade fler timmar.

Jobbar lite för mycket just nu och eftersom jag inte har någon bil längre (den har gjort sitt) så pendlar jag. Och att åka två olika bussar samt ett pendeltåg, det tar tid. Speciellt när de inte går som de ska och jag missar mina anslutningar. Och ännu bättre - från och med idag är pendeln avstängd i två veckor. Så ska man komma i tid till jobbet måste jag nog åka sisådär tre timmar innan jag börjar. Och när jag väl kommit hem på kvällen så hinner jag inte med mycket mer än att duscha, utfodra djuren, plocka iordning inför morgondagen och i bästa fall, utfodra mig själv, innan det är dags att sova igen. Jag är inte nöjd..

Har därför börjat kika lite smått på lägenheter i Norrköping. Det skadar ju inte att titta..

Idag har jag en ledig dag och den går åt till att städa (redan gjort), tvätta och laga matlådor till infrysning.

Humm, vad hände med fritiden?

Inga kommentarer: