torsdag, juni 18, 2009

"Ny" klänning

Var på stan häromdagen och letade efter en klänning att ha på midsommar. Hittade en tjusig sak för 299:- men då blev jag snål och intalade mig då att tjockisen inte får köpa nya kläder, inte förrän jag kommit igång med träning och kost igen... Visst är det elakt att tänka så om mig själv. Men jag sparade ju också de pengarna... Och förhoppningsvis hade den klänningen inte passat om en månad ändå!

Jag har en favoritklänning som hänger i garderoben, i korallfärg. Tråkigt nog råkade jag spilla ut guldfärg för ett par veckor sedan och självklart fick jag en stor fläck på klänningen. Gick inte att tvätta bort..

Idag fick jag idén att färga den! Har länge tänkt färga den till svart men det har liksom inte blivit av. Sagt och gjort, klänningen är numera svart och tråden blev cerise! Kör ett efterbehandlingsprogram just nu, spännande att se hur den blev när den väl torkat..

Blev billigare också, 75 kr för en ny favoritklänning.

Inga kommentarer: