tisdag, juni 02, 2009

Vad göra till helgen..

Inatt kommer Martin hem, stannar tre nätter, åker iväg på fredag igen och kommer hem på söndag. Jag kan väl inte påstå att jag är jättenöjd med att vara ensam hemma så mycket. Vill också åka iväg på saker! Men det går inte att båda två är bortresta samtidigt med tanke på djuren. Sen har jag inte direkt råd att göra något heller..

Är "ledig" (arbetslös) under juni månad och hade det funnits pengar i hushållet... Då kan jag lova er att det hade blivit en semesterresa. Det har varit SÅ tungt de senaste veckorna (vissa saker framgår inte på bloggen) och min själ skriker efter avkoppling och nöje. Jag blir så frustrerad, det finns tid och möjlighet att åka iväg, jag och Martin, men det spricker när det kommer till ekonomin. :(

Jag tycker att jag sliter så för att få jobba så mycket som möjligt och för en gångs skull förtjänar jag tveklöst att få åka på semester. Jag sitter och drömmer mig bort på resesajterna, funderar på om det finns något av värde att sälja uppe på förrådet men har inget som kan inbringa tillräckligt mycket pengar för två sistaminutenresor.

Gran Canaria 1 vecka, ospec. Från Stockholm, 3/6 = 1498:-
Chania, Grekland 1 vecka, ospec. Från Stockholm 4/6 = 1295:-
Chania, Grekland 2 veckor, ospec. Från Kalmar 4/6 = 1895:-

Rhodos 2 veckor, ospec. Från Göteborg = 2995:-

Och till helgen blir jag alltså ensam igen... Vill någon komma hit? Vem som helst?

4 kommentarer:

alezzia sa...

aj aj aj då låter tungt....
själv har jag semester utan några planer heller... vill me resa bort.... vi får la se till att hitta på något extra roligt i sommar då ;)

Linda sa...

Jag hade gärna kommit. Men jag har inga pengar till buss, så ska jag vara barnvakt på lördag med.. =(

Gotlandsliv sa...

Ville bara tipsa om den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5305106.ab

Huah!

Gotlandsliv sa...

Nu vill jag läsa ett nytt inlägg från dej! :)