torsdag, juni 11, 2009

Stureforsvistelse

Igår åkte vi återigen ut till Sturefors för en övernattning, och självklart, jacuzzibad! Det blev grillning på kvällen och mys framför teven. Idag passade vi på att bada bubbelbad och sedan åkte vi ut på en liten utflykt till Sturefors slott. Tänk att äga den marken............! Vilka byggnader! Och så vackert det låg precis intill vattnet.. När vi traskade längs med vägen körde en bil fram och vevade ner rutan och pratade lite med oss. Vi tror det var själva greven!

Kom hem för en liten stund sen. Fy så vidrigt att gå från att bo i stort hus till en liten tvåa.
Jag MÅSTE verkligen göra om i vardagsrummet och piffa till de övriga rummen med blommor, tavlor, prydnader, överkast, handdukar. Vardagsrummet behövs målas, vill ha bort skrivbordet och istället skaffa en stor tvbänk/bokhylla. Vi använder aldrig skrivbordet så varför ska det stå och skräpa i hörnet? Ett nytt tvbord, gärna en plattv.. Men framförallt.... Framförallt..... EN NY SOFFA! Jag har bestämt mig för att inte ta kull på Alli och kommer så fort som möjligt att kastrera henne. Då vågar jag mig på att köpa en ny soffa! Jag har turen att sitta i hörnet där hon har kissat/revirmarkerat och det luktar nåt fruktansvärt....

Inga kommentarer: