onsdag, juni 17, 2009

Städar som aldrig förr

Igår rensade jag ut skräpförråden/skräpskåpen och slängde myyyycket skräp. Otroligt skönt att ha lite ordning igen. Städade också köket, grundligt. Rengjorde micron, kaffebryggaren, vattenkokaren, spisen, brödrosten med mera med mera. (när man radar upp det sådär så låter man sååå duktig...!) Har också plockat upp grejer i köket igen, tog bort det mesta av "köksinredningen" när Sessan kom hit.

Idag blev det en rejäl städning av lägenheten, moppen kom tillochmed fram! Kan inte dammsuga i köket eftersom jag skrämmer ihjäl katten/ungarna då så det fick bli sopning + moppning. Och när jag ändå hade moppen framme så tog jag några tag runt om i lägenheten.. Tyvärr är moppskaftet alldeles för lågt vilket resulterat i en ond rygg! Måste verkligen skaffa hem en bättre och framförallt längre. Sedan skrubbade jag badrumsgolvet för hand, ännu bättre för ryggen... Enda gången jag är glad över att ha ett så litet badrum! Har rensat/städat ur kylskåpet och frysen samt diskat. Stadstur för diverse inköp har också avverkats.

Kvar finns ett skafferi som måste sorteras/rensas och det har jag satt Martin på. Min garderob måste jag också ta tag i idag. Och kaninburen. Sen, SEN kan jag känna mig avkopplad. Fast bara tills imorgon, då är det tvätt, skönhetstid a la Lina (bad, manikyr/pedikyr m.m.) och förmodligen inköp inför midsommar...

Inga kommentarer: