måndag, mars 08, 2010

En mycket kattig dag

Söta Måns bara kloar och kloar...

Idag träffade jag målaren 7:30 i nya lägenheten och vi gick igenom fondväggar o.s.v. Under eftermiddagen gjorde jag en blixtvisit för att se hur långt de hunnit, oj oj, alla tapeter i ALLA rum var nedrivna och de hade plastat in och förberett för målning och tapetsering. Såå spännande! Om lägenheten inte blir klar i veckan så blir den nästa vecka. Känns skönt att det går så snabbt.

Har varit ute hos kissarna i kolonin, fem kissar fick jag se. Urk, jag mår så dåligt av att tänka på hur de har det. Men VAD ska vi göra? Vi har kattfullt! Annonser ger tamejfan inget resultat, varken i tidningar eller på blocket. Folk ringer och är intresserade men hör sedan inte av sig igen. Det går trögt nu och det är det sista vi behöver! :(

Malin kom förbi en sväng under kvällningen och knäppte några bilder på kolonikissen Måns som tillfälligt flyttat in här. Måns är en helt underbar kisse och jag har svårt att tro att han är utefödd. Bortsprungen? Har kollat efterlysningar år tillbaka och ringt polisen, som jag ska ringa tillbaka till imorgon. Dumpad? Ja, det känns nästan så... Kissen är nämligen helt tam. Nästan tamare än mina kissar.....! Han kelar och gosar, spinner och trampar... Ett riktigt gosetroll!

Sedan åkte vi två till Tippen & Dumlan och deras nya ägare. Tippen & Dumlan var kisseungarna som bodde i vårt kök i nästan två månader. Gud så glad jag var att få se dem igen! Hjärtat blev alldeles varmt. Dumlan var klart modigast, Tippen tyckte däremot att vi var läskiga och höll sig på avstånd - men tittade självklart fram så fort vi vände ryggen till. :) Det kändes så härligt att få se dem och jag hoppas att det inte dröjer länge tills jag återigen får komma på besök!

Har ungefär tusen miljoner saker i huvudet just nu. Mycket som ska göras.....! Just nu är det fullständigt kaos i huvet, jag hoppas det klarnar snart.

1 kommentar:

Linda sa...

Vilket sötnos! Så synd att Henke är allergisk... =( Annars hade jag inte tvekat.