söndag, mars 07, 2010

Händelserik vecka

Mitt nya kök

I onsdags åkte Martin till Gotland där han stannar tills tisdag. Ska hämta honom vid båten på kvällen. :)

Vilken vecka jag har haft.... Det har varit mycket påfrestande, framförallt psykiskt. Tycker dock att jag klarat mig ganska bra ändå. Har haft mycket stöd vilket såklart har underlättat.

På onsdagsmorgonen skrev jag på kontraktet och fick nycklarna omgående. Sen dess har det rullat på... Nu är det mesta överflyttat till lägenheten. Igår, efter spa-förmiddagen, följde mina föräldrar med mig tillbaka till Linköping för möbelflytt. Det tog ca 5-6 timmar men gud så skönt att ha det gjort.. Det är ju så förbaskat tunga grejer. För att inte tala om otympliga.

Tidigt imorgonbitti ska jag träffa målaren och vi ska då gå igenom mina tapetval. Spännande! Troligtvis sätter de igång direkt med slipning och spackling och jag hoppas och tror att lägenheten står klar ganska snart.

Min nya hyresvärd är helt fantastisk.......... Vilket fastighetsbolag!!!!! Kan inte säga det nog. Jag är alldeles förstummad, det känns verkligen riktigt bra att ha och göra med så seriösa och trevliga människor. Mamma var lika stum hon. När lägenheten är klar ska jag givetvis baka ihop något till dem. :)

Jag kommer i princip få hela lägenheten renoverad! Inget snack om saken. S K Ö N T.

Hallen - väggar tapetseras, tak och lister målas, garderobsdörrar målas
Toaletten - målas vitt, fått ny toalettsits
Badrummet - spacklar igen diverse skruvhål, tak, lister och fönster målas, fått ny toalettsits, kommer få nytt väggskåp samt ett helt nytt (och dessutom lättstädat) badkar, en tvättmaskin har pappa redan installerat
Sovrum - väggar tapetseras, tak, lister och fönster målas
Sovrum - väggar tapetseras, tak, lister och fönster målas, balkongdörren målas
Vardagsrum - väggar tapetseras, tak, lister och fönster målas
Kök - väggar tapetseras, tak, lister och fönster målas, får helt nya vita köksluckor och har fått välja handtag i aluminium, arbetbänkarna byts ut och har fått välja utförande på de nya och det blir svart/grå melerade, vissa snickerier plockas bort på begäran av mig själv, ett skåp skärs ut för att ge plats åt diskmaskin, fått ny skärbräda

Dessutom har de bytt ut 4 dörrar i lägenheten till nya, fräscha, vita med tillhörande nycklar.
Har rejält med förrådsutrymme, ett i lägenheten, ett förrådsrum en trappa upp samt ett eget cykelförråd utomhus. Parkeringsplats har jag också.

Mycket ska göras.....!

Inatt somnade jag vid fyra eftersom jag ville städa innan sovdags. Det slutade med att jag vaknade 13:30 idag.........! Nu känner jag mig helt förstörd så ska nog ta mig en liten tupplur.

1 kommentar:

Linda sa...

GUD vad härligt med en totalrenoverad lägenhet! Bara det gör mycket för själen... Hoppas allt blir bra!