måndag, mars 29, 2010

Sjuk

Liksom många andra har även jag fått påhälsning av elaka bacillusker och ligger i princip däckad med ont i kroppen, huvudet, andfåddhet, hosta, halsont, nästäppa med konstanta nysningar och andningsbesvär. Jag ska be Martin komma över med febertermometern ikväll, jag tror inte jag har feber men vill kunna ha lite koll.

Och är det inte typiskt att man blir sjuk när tillfälle att arbeta tre dagar i påsk ges?

Har idag bosatt mig i sängen och lyckats få i mig en kopp te och två bananer. Har också klarat av att ringa hyresvärden för att göra ytterligare felanmälningar. Ringklockan har slutat att fungera och spisplattorna är verkligen värdelösa! Det stektes köttbullar i helgen och det har nog aldrig tidigare tagit så lång tid för en köttbulle att bli klar...

Mina föräldrar kom hit i lördags förmiddag och åkte hem tidigt igårkväll. Vi hann med otroligt mycket och nu är det inte så värst mycket mer att göra och det som finns kvar kan jag fixa med själv. Någon tavla, några lampor och diverse inredningsartiklar - det som är roligt med andra ord! Måste dessutom plocka bland mina kläder och textilier som dessutom ska saneras på katthår. Jag är beredd på att det kommer ta lite tid. :)

Min lägenhet känns verkligen som ett riktigt hem nu och jag är definitivt mer än nöjd.. Allt blir så mycket enklare med egen tvättmaskin och diskmaskin, ordentligt matbord med stolar i köket, kattlådorna som står på lilla toaletten och gör stora badrummet till en kattsandsfri zon, ett (för mig) stort kök med mycket, mycket utrymme, ett "eget rum" till Singha som fått en permanent rastgård i anslutning till buren där hon kan springa runt utan rymlingsmöjligheter eller besvärande katter som vill busa, en större balkong, och alla förrådsutrymmen - jag har många skåp och lådor som ekar tomma, för att inte tala om mitt alldeles egna förråd som bara ligger en halv trappa upp, eller min "walk-in-closet" i hallet som är mer som ett förråd. Och sen ytan.... Har nog inte trivts så mycket någonsin och då ska ni veta att jag har gjort 11 (ja elva) adressändringar sedan 2004......

Lägenheten är KANONFIN, älskar alla lampor, gardiner, inredningsprylar med mera, med mera. Och detta har jag mina föräldrar att tacka för som jobbat hårt i helgen.

Jag kan troligtvis aldrig återgälda det som ni hjälpt och hjälper mig med men jag hoppas att jag snarast får möjlighet att åtminstone, på något sätt, ge tillbaka en liten del av den kärlek ni skänker mig.

TACK!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Puss på dig:)
Det enda vi "kräver" är att du ska va LYCKLIG ;)
Krya på dig nu så du kan komma å jobba hos oss.

alex sa...

uschans!! Låter inte kul det där med baskilusker.. hoppas att du blir bra snart!