måndag, juni 07, 2010

Måns i sitt nya hem

10 dagar har gått sedan Måns flyttade och tomheten är påtaglig..

Men - nya husse Christer bloggar om både Måns och Pricken på Sörpingskatterna. Ingen är gladare än jag över att få följa honom på livets väg! :)

Senast från bloggen
Måns gick inte och la sig i klätterträt som han brukade, utan hoppade upp i soffan och la sig alldeles brevid! Måns har hela tiden varit lite skyggare än Pricken, men nu tog han hästkliv helt plötsligt. Pricken har inte varit i soffan när jag suttit där. Utan hela tiden på golvet utmed benen. Måns tyckte nu att husses mat luktade så gott att han ville smaka, så upp på bordet och fram till tallriken, men då sa husse ifrån.

Lite senare när jag hade varit ute en sväng låg Måns i soffan igen, på min plats. Ja ja tänkte jag, han hoppar väl ner när jag kommer och sätter mig. Men nej då, han låg tryggt kvar och gosade bara ner sig mer i pläden.

Jag kan inte annat än le. Visst, jag om någon vet hur gosig och underbar Måns är... Men att han på 10 dagar skulle bli en främmande människa så tillgiven, det är ju fullkomligt fantastiskt!

Inga kommentarer: