torsdag, juni 24, 2010

Midsommar i luften

Svensk sommar när den är som bäst - jo, så har det faktiskt varit idag! Visst har man längtat? Och imorgon är det midsommarafton och vädret ser ut att bli lika bra. DET är minsann inte ofta det händer!

Själv åker jag till Jönköping och firar med mor & far, syster & Fredrik, pappas bror & mammas kusin (tillika respektive), kusin & hennes pojkvän samt morfar & mormor. När jag rabblar upp hela gänget så inser jag att jag blir ensam singel. Det kommer nog kännas annorlunda! :) Bussen till resecentrum går vid 8 imorgonbitti (som ni kanske minns så har jag ingen bil längre...) och där tar jag pendeln till Tranås. Från Tranås tar jag mig till Nässjö med ett annat tåg. Och där HOPPAS jag att min far möter upp mig.

I år blir det äntligen traditionellt midsommarfirande. För första gången, ja iallafall vad jag kan minnas, ska vi ha en egen midsommarstång i trädgården. Kanske bör tillägga att den yngsta imorgon är 21 år gammal... Fast blir man någonsin för gammal för att fira midsommar? Jag tycker faktiskt inte det! En midsommarkrans ska minsann pryda mitt huvud och jag hoppas att jag inte är ensam om det. God mat, dans, härligt umgänge och MÅNGA skratt kommer förgylla morgondagen. Och spriten den ska flöda...

Och, jag borde vara ganska så stressad med tanke på att min buss går om 9 timmar. Har en hel del att göra innan dess. Men som vanligt blir det nog så att jag stryker en del och gör det en annan dag...

Vad ska ni hitta på under helgen?

Glad midsommar!

Inga kommentarer: