torsdag, oktober 07, 2010

Dags att se världen med nya ögon..

För snart 5 år sedan skaffade jag glasögon i samband med att synen kollades upp inför körkortet. Klarade undersökningen med nöd och näppe men insåg att det vore klokt att ha ett par, det var ju faktiskt lite suddigt emellanåt. Och tur var det för glasögonen har jag använt ofta, framförallt vid biobesök och mörkerkörning. Men oj vad min syn har försämrats på dessa 5 år. Framförallt det senaste halvåret. Har länge gått och funderat på en ny undersökning och skaffa mig linser + ett nytt par glasögon. Jag skäms (tyvärr) av att ha glasögon på mig (det är väl snarare så att jag anser mig se så ful ut i dem...) så därför känns linser mycket bättre.

Turligt nog ligger Specsavers bara ett tjugotal meter från jobbet så på fredag förmiddag har jag bokat in mig för synundersökning och en linskontroll. Det kostar såklart... Men att kunna se ordentligt hör till livskvaliteten och därmed behöver jag inte diskutera vidare med min plånbok.

Nästa projekt att ta tag i är ett tandläkarbesök... För nu ska ni få höra. Senast jag var på en sådan undersökning var när det var gratis. För 6 år sedan.

Inga kommentarer: