torsdag, oktober 14, 2010

Det kom en inbjudan..

Trevligheterna fortsätter...

I måndags hade JAG fått ett brev på jobbet, vilket aldrig hänt tidigare. I kuvertet låg en inbjudan till Bingo Rimérs bokrelease/fotoutställning imorgon. Det är nämligen så att jag haft lite kontakt med Bingo gällande boksignering, som kommer bli den 23 oktober 11:30 på Bokia i Norrköping (14:00 i Linköping - MISSA INTE!!). Och samtidigt kommer även Håkan "Färjan-Håkan" Hallin och signerar sin drinkbok!

Nåväl, inbjudan var väl trevlig men inte hade jag någon tanke på att gå. Tills Kamila på jobbet kommer och säger att jo, vi ska visst gå. OK! Onceinalifetimeoppurtunity! Stureplan, hallå? Samtal hit, samtal dit - plötsligt var skjuts t/r Stockholm torsdag kväll/natt ordnad. Skickade iväg vår anmälan och fick idag svar att vi står på listan. Panik - KLÄDER. SKOR. SMINK. HÅR.

Har letat som besatt efter något att ha på mig men utan resultat så det fick bli en tur i garderoben. Och det blir troligtvis en Bondelid-klänning med knähöga stövlar och en kortare "jacka". Stövlarna införskaffades idag till pangpris, 349:-. Imorgon ska jag ge mig ut efter lite smycken/väska/accessoarer. 17:00 ska jag sminkas hos proffsen på köpcentrat. Håret fixar jag själv, med lite tips från syster frisör. J bytte arbetspass med Kamila så hon slutar vid 18 imorgon och H bytte med mig så jag slipper öppning på fredag. Så fint då! Festen börjar 23:00 och när den slutar vet jag inte... Är iallafall inställd på en väldigt seg fredag. ;)

Imorgon ska alltså jag och Kamila på releaseparty på Stureplan, där jag aldrig satt min fot tidigare. Jag säger som min chef sa... "Det gäller att välja rätt personer till boksigneringar..."

Såhär kände jag mig när jag kom hem. Och detta blir även morgondagens utstyrsel, fast med lite andra smycken och ev. strumpbyxor istället för svarta leggings.. Det kanske är tråkigt, jag vet inte. Men ärligt talat, jag har inte så mycket att välja på...!

1 kommentar:

Malin sa...

Berätta nu då... hur hade du det? Var det värsta festen? :)