måndag, oktober 27, 2008

Egen företagare?

Min dröm om att starta eget börjar faktiskt få liv! Är inskriven på ett ställe som kallas Job Collage (via Arbetsförmedlingen) där man får coachning och tips om allt möjligt inom arbetslivet. I fredags var jag i Nyköping och lyssnade på en föreläsning om att starta eget och imorgon kommer en tjej till oss och ska berätta om sitt företag som hon startat, blott 17 år gammal! Mycket intressant men framförallt inspirerande. Underbart att få PEPPNING! Ofta när man nämner orden "starta eget" så möts man direkt av kommentarer såsom "Ska du verkligen göra det? Det är ju tryggare att vara anställd.. Vet du verkligen vad som krävs? Hur hårt arbete det är?" Svaret är JAAAAAAAA! Min pappa är egen företagare och jag är oerhört medveten om att det inte är en dans på rosor.

Men det är min dröm!

Och det är inte pengarna som lockar, oh nej. Om pengar är anledningen till att man vill starta eget så inser man ganska snart att det inte kommer att funka. Jag gillar utmaningen! Utmaningen att få starta från grunden, bygga upp ett kontaktnät, skaffa kunder, marknadsföra sig o.s.v. Jag vill bevisa för alla andra att jag har vad som krävs för jag VET att jag har det! Jag kommer klara det här, det är jag övertygad om.

Hårt arbete avskräcker inte mig, det motiverar mig!

Är så pass glad över att jag har fått den här chansen att bli coachad och inspirerad att jag riktigt längtar till imorgon. (aktiviteter dagligen)

Nog med peptalk, nu ska jag ta och brainstorma lite affärsidéer. Jag vet nämligen inte VAD jag ska satsa på. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt! Önskar jag kunde peppa mig själv till att göra nåt... Hoppas du kommer på nåt! Kraam

Gotlandsliv sa...

Låter verkligen jättespännande! Vore superkul att få höra vad du har för olika idéer. Dela med dig av din brainstorming! :-)