fredag, oktober 31, 2008

Halloween

Bild från livinginplainfield.com

Så var det återigen dags för en "läskig" helg! Skräckfilmer på tv, maskeradfester o.s.v. Det blir dock inget firande från min sida i år, iallafall inte mer än att man kikar på lite skräckisar och myser..

Jag har dock laddat upp inför kvällen ifall om att det ringer på dörren! Hoppas att det dyker upp någrar söta bus-eller-godis-ungar. Har inhandlat klubbor och godis, allt för att plantera små hål i deras tänder! Dessvärre förstör sambon allt som säger att det aldrig tidigare ringt på dörren under halloween..
Jag hoppas så innerligt att han har fel!

Imorgon ska jag och Martin till kyrkogården och besöka hans farmor och tända ett ljus. Älskar Alla helgons dag, tycker det är så oerhört vackert med alla dessa levande ljus som tindrar.. Tänk om det samtidigt kunde falla stora snöflingor (som inte släcker ljusen). Då skulle det vara perfekt.

Vilket busväder det har varit ett par dagar nu! Fick en smärre chock idag när jag insåg att det börjat snöa, innan november!
Tänk om jag får en vit födelsedag. Önsketänkande!

För övrigt så har jag kommit fram till vad för företag jag vill starta! Ännu tänker jag inte avslöja vad men jag kan säga så mycket som så att alla bebisar och bebismagar har inspirerat mig...

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Men herreguuud så nyfiken jag blir! Vad är det för ett företag du ska sätta igång med?! Om du inte vill skriva det här på bloggen, kan du inte skvallra lite i ett mail istället? Vore jättespännande att få veta!!!

Ha en mysig halloween-helg, och tänd gärna ett ljus för farmor från mej.