torsdag, oktober 16, 2008

Film: Frontier(s)


Jag och Martin har precis avslutat en skräckfilm. Eller ja, snarare rysare. Vi tänkte se den här tidigare i somras men det blev aldrig av, kanske för att det stod på omslaget att det var bland de vidrigaste filmer som någonsin gjorts.. Men ikväll kände vi oss peppade!
Om ni sett någon Saw eller Hostel film så kan jag säga som så att de är rätt lika på så vis att de är psykiskt äckliga. Hade jag inte sett ex. Saw tidigare hade Frontier(s) varit mycket ruggigare.
Men den var tillräckligt vidrig! Filmen är fransk med nazistinslag och blodig, oh så blodig. Vill inte avslöja mycket mer men den var helt okej, bättre historia än många andra liknande filmer. Mycket mer verklig!

Men ack så vidrig. (Martin kröp faktiskt närmre mig i soffan).

3 kommentarer:

Gotlandsliv sa...

Var det inte den där vi stod och drog i i sommras? Att ni vågade!! Uäck! :-)

Lina sa...

det var precis den vi nästan hyrde i somras. jag tror minsann vi gjorde rätt som inte hyrde den då..

Gotlandsliv sa...

Mm, den verkade riktigt läskig. Nu skulle jag absolut inte klara av att se den, har blivit mycket känsligare för såna där otäcka scener nuförtiden.