fredag, oktober 17, 2008

Ständigt sjuk

I midsommar var jag riktigt, riktigt sjuk. Så sjuk att jag trodde det var något allvarligt fel. Åkte in till jourakuten men fick bara höra att jag skulle ta min astmamedicin och hålla ut så skulle det snart bli bra. Efter att i veckor varit sjuk kände jag mig sedan lite bättre, men inte helt bra.
Och så har jag haft det och det är så jag har det. Det går upp och ner helt enkelt. Jag kan känna mig frisk ett par dagar men sen är det samma visa. Snuva, halsont, huvudvärk och hosta. Men jag är framförallt trött. Trött på ett sätt jag aldrig varit tidigare. Kan sova i 10 timmar och ändå inte vara utvilad. Slocknar någon timme på kvällen. Allt som allt sover jag säkert över 12 timmar/dygn vilket inte alls är likt mig! (om man bortser från inatt då jag inte sovit en blund pga. hostan). Häromveckan kom jag på att jag haft något liknande tidigare, just det med tröttheten och att jag blir sjuk gång på gång. Då tog vi prover som visade att jag hade haft körtelfeber och har man haft det så kan tröttheten sitta i i månader och man blir lätt sjuk, gång på gång.Det känns som att det skulle kunna vara något sådant nu igen, efter midsommar.
Borde kolla upp det där.

Det är så fruktansvärt frustrerande att inte orka med någonting. Varken baka, träna, ja vad som helst! Och det är så himla trist att man går miste om massor med roliga grejer pga. att man är sjuk.

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Usch, stackare! Det låter jättejobbigt. Kommer ihåg att Martin också var sjuk hur länge som helst, det kanske han är fortfarande? Ni borde nog kolla upp det där båda två.