måndag, april 19, 2010

Att göra skillnad

Jag kikar på bilderna från när Elsa och Leia var små bebisar. Känner ett lyckorus i kroppen. Blir överväldigad. Tänker på allt som kunnat gå fel om inte Sessan kom till mig. Hemska tanke, den slår jag genast bort! Istället tackar jag min lyckliga stjärna som gav mig insikten av vad livet går ut på.

Att göra skillnad. Att göra förändringar till det bättre. Att hela tiden utvecklas. Få nya erfarenheter att dela med sig av. Att må bra. Känna det där lyckoruset precis innan man somnar. Lyckoruset man får när man vet att man gjort skillnad. För någon annan. När man fått möjligheten att ge den största gåvan av allt. Livet.

Djuren. Dessa underbara liv är vad jag ska syssla med. Varför har jag inte insett det tidigare? Jag ska inte arbeta på kontor. Eller sitta i en kassa på Ica. Jag ska arbeta med djurrelaterade uppgifter! Det är ju det jag brinner för. Djuraffär, djursjukvårdare, veterinär, djurskötare, djurskydd. DET är min framtid! Och jag hoppas att det blir verklighet inom en snar framtid.

Tills dess fortsätter jag min hobbyverksamhet att hjälpa djur i nöd. Jag planerar att söka tillstånd hos Länsstyrelsen, både för att kunna visa att jag har en bra djurhållning enligt LS samt ha lagen på min sida vid omplacering av djur.

Jag har av olika anledningar valt att lämna projektet Östgötakatterna för att arbeta ensam och på mitt sätt. Det var dags för en förändring och jag känner mig mycket mer tillfreds med att arbeta själv. Jag hoppas och tror att resterande medlemmar ror projektet i hamn och jag önskar dem all lycka. Själv har jag redan ett par kattprojekt att ta mig an, det är ju inte direkt så att det är brist på djur i nöd... Tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag är så glad för att du fanns där för Sessan den dagen när hon behöde ett hem som mest..Är så glad idag att hon fick ett hem hos en så kattvänlig själ dom dig..Kramisar i massor å nospussar till kisserna...Catfoot/Bodil