torsdag, april 29, 2010

Singel. Kan inte vänja mig vid ordet...

Mitt humör pendlar väldigt kraftigt just nu, ena minuten känns livet bra och jag ser fram emot sommaren... Skrattar. Nästa minut sitter jag hopkurad i ett hörn i mörkret och bara gråter. Panikslagen. Livrädd. Förstörd. Ensam. Ensam... Jag hatar det ordet.

Ni förstår. Martin har fått jobb. Efter två år som arbetslös. Bara några dagar efter att det tog slut mellan oss. Jag är såklart glad för hans skull men jag känner mig väldigt, väldigt splittrad. För han flyttar till Gotland. Ön som vi drömt oss till. Ön dit vi hade planer på att flytta. Tillsammans. Och han flyttar om 1,5 vecka. Han förstår inte varför det gör så jävla ont i mitt hjärta. Jag kan inte förklara, förstår man inte så förstår man inte. Jag har aldrig haft så många känslor inom mig på en och samma gång.. Jag kan inte tackla det.

Panikslagen igen. Fan, varför går det alltid åt helvete med mina planer? Det känns så bittert. Ironiskt.

Och äta kan jag inte heller. Jag verkligen känner hur jag börjar rasa i vikt, vilket visserligen uppskattas av mig. Jag har lyckats pilla i mig en halv banan, 10 sötmandlar och ett knippe vindruvor idag. Det finns mat i kylen, god thaigryta som vi lagade igår. Men jag vill inte ha. Jag vill bara sova... Förtränga. Glömma.

1 kommentar:

Mamsen sa...

Nu ska du ta hand om dig själv.
Du har ett eget ansvar att ta hand om dig o ditt liv.
Fokusera på allt som ändå är bra,ny lägenget,ett nytt härligt jobb,fina arbetskamrater,en familj som alltid finns och som stöttar i alla lägen.
det finns så mycket att vara glad över, men du måste bestämma dig hur mycket av din kraft det här får ta.
O i sommar ska vi åka till ITALIEN Woww,Venedig,Chianti med alla sina underbara viner.
Vem vet vad som finns bakom nästa dörr men du måste själv öppna den.
Vi finns här för dig och vi älskar dig!!!
Tusen kramar från oss!