lördag, april 17, 2010

Tar en tripp till Jönköping

Imorgon tar jag med mig två Djurgårdare i bilen för en dagstur till Jönköping. Martin m.fl. har nämligen skaffat biljetter till final 2 mellan HV71 - DIF som spelas i, just det, Smålands mecka.

Nu är det ju så att jag och min familj hejar på Håve.... Så det kommer bli en intressant morgondag. Och till råga på allt så ska Djurgårdsbönderna driva med hela Jönköpings befolkning genom att klä ut sig med skägg, turban och solglasögon - d.v.s. se ut som muslimer. Böndernas resonemang? Muslimerna mot de Kristna. Ja, vad ska man säga... Jag har bott större delen av mitt liv i Jönköping och vad jag vet känner jag inte en jävel som är religiös! Fan att det ska vara så svårt att få bort stadens orättvisa smeknamn Bibelbältet!

Men, jag har ett sätt att göra bilresan till ett rent helvete... Nobody messes with me!

1 kommentar:

Mamma sa...

Bra jobbat!
Spela så öronen trillar av på dom!!!
Måtte HV "sopa isen" me bonnalaget :=)