lördag, november 01, 2008

Alla helgons dag


Har precis kommit hem efter en höstpromenad. Startade på kyrkogården och fortsatte ner mot staden. Det blev lite fönstershopping, jag kollade framförallt efter julpynt.. Oh så mysigt, önskar jag hade flera tusen att spendera på bara julgrejer! Martin letade efter en jacka men han hittade tyvärr inte den han sökte.

Sedan tog vi en till sväng till kyrkogården där vi tände två gravljus vid Martins farmors grav (ett representerade gotlänningarna). Vi satte oss en stund i kapellet där vi tog oss varsin kopp kaffe och pepparkaka gratis. Väldigt mysigt! Vi är inte kyrkliga någon av oss men det är något speciellt med kyrkor och kyrkogårdar. Skulle faktiskt kunna tänka mig att gå på gudstjänster ibland......! Enbart p.g.a. mysfaktorn! Vi ska till kyrkogården lite senare idag när det blivit mörkt. Finns massor med tända ljus då. På tal om ljus så är det något evenemang här i stan under hela november månad som heter Novemberljus. Man följer en promenadslinga och längs turen finns det påkostade ljuskreationer, skiftande ljus, ljudeffekter.. Tror rundan är ca 5 km lång. Detta ska vi iallafall kolla in en mörk höstkväll!

Ikväll blir det film. Film, film, film. Jag var så trött igår att jag inte orkade sitta framför teven. Men det ska jag nog orka med idag! :) Förresten så kom det inga halloween-ungar och ringde på igår.. Besviken vart jag allt. Men det blir ju mer godis för en annan.......! Var en sväng ute i Sturefors igår eftermiddag och hälsade på "svärmor och svärfar". Vi hade tänkt åka ut till spökställen men vi kom aldrig så långt.

Brr, börjar bli kallt här nu! Vädrar ut för att få in frisk luft men nu måste jag nog stänga igen.. Fryser!

1 kommentar:

Gotlandsliv sa...

Åh, vad snällt av er att tända ett ljus från oss! Jättegulligt! Tack!