onsdag, oktober 21, 2009

Det rullar på med vår "renovering", bordet och stolarna har lackats 1,5 gånger, blir nog minst 3 strykningar på bordet. Fint blir det iallafall! Tänk vad vi sparade pengar genom att använda oss av sånt som stått på vinden.. Väntar fortfarande på en målare, har det inte kommit någon i veckan så får vi ringa och påminna nästa vecka igen.. *suck* Det är frustrerande att gå och vänta, tänk om målaren säger att det bara är att måla? Då har vi väntat i veckor, helt i onödan...

Ikväll har jag varit vid kattkolonin där vi pratade lite med mataren och hans son. Lämnade en kasse med kattmat som Malin hade med sig. Det finns helt ljuvliga små kattungar där... Turligt nog är katthuset vi ställt dit bebott av iallafall kattungarna, vilket vi hoppades på! Vi ska dit till helgen igen och ställa dit det andra katthuset, får se om jag hinner dit då jag jobbar till 16 hela helgen. Om någon kan tänka sig att ställa upp både som tillfälligt eller permanent hem så hör av er! Ni är saknade... De små liven förtjänar en ny chans.

Jag tar en dag i taget, ibland känns livet bra och ibland känns det hm... Ja, mindre bra. Mina "humörssvängningar" som skiftar från dag till dag, timme till timme, de skyller jag på medicinen... Illamående har jag också som kommer och går. Beror också på medicinen.. Men en dag i taget..

1 kommentar:

Mamma sa...

Ser med spänning fram på att få se lite bilder på renoveringen;)
Det är fantastiskt roligt att göra om hemma!Tänk vad lite färg kan göra!
Vad gäller dina humörsvängingar får du ta en dag i sänder,det blir nog bättre:)
Kram på dig, älskar dig,kära dotter:)