måndag, oktober 05, 2009

Norrköpingstripp

Igår tog jag mig i kragen och åkte iväg till Norrköping för att hälsa på Malin och alla kissarna. Har skämts lite eftersom jag så länge pratat om att ta mig dit, och det tar bara 30 minuter från dörr till dörr, men det har alltid dykt upp hinder. Men, igår blev det alltså av! Som vanligt har jag alltid bekymmer med att köra i Norrköping. Vet inte varför men den staden gör mig galen, iallfall bakom ratten. Körde fel TVÅ gånger trots att jag varit hos Malin tidigare. Körde efter en vägbeskrivning från internet men fan så fel den hade. Hade jag gått på magkänslan skulle jag hittat rätt direkt... Nåväl, jag kom fram till slut.

Oj oj oj så många missar det fanns att gosa med! Så är det när man "jobbar" med katter i nöd, se bara på mig med mina 6. 10 st har hon, varav 7 kattungar, och då bor hon lite större än oss. Från början var det 8 kattungar men en har fått ett hem. Eftersom kattungemarknaden är mättad är det alltså jättesvårt att hitta bra hem till dem, det måste liksom kännas rätt när man ger bort sina bebisar.

Om det skulle vara någon som läser här på bloggen som är intresserad av en eller flera härliga kattungar så titta gärna HÄR.

Malin var så härlig och bjöd på middag på grekisk restaurang, oj så gott... Bjuder givetvis igen! Sen blev det lite fika och självklart, kattprat. Och så fick jag en fin kattbok! Sicken vän man har. :) TUSEN TACK!

Snart ska vi ses igen och då ska även Maud (som tagit hand om Lilla My) & Lizette vara med, mina två andra "kattvänner" här i stan. Dags att börja ta upp våra planer om en Östgötagrupp som ska verka för skyggisar och hemlösingar i Östergötland.

1 kommentar:

Mymlanbus sa...

Så härligt det var att träffa dig Lina!
Snart kommer vi igång!

Kram kram och tack för reklamen :)