fredag, oktober 16, 2009

Två steg framåt, ett steg bakåt

Imorgon kommer mamma och pappa på besök. Så trevlig! Ska åka till IKEA imorgon och inhandla lite nya möbler, soffa väntar vi med. Den möbeln vi vill ha är det 20% rabatt på just nu, lägligt eller hur! Passar bra att vi får besök i samband med inköpet för då blir det fler händer som skruvar!

Vi har bestämt att fixa iordning vardagsrummet nu och det enda vi väntar på är att en målare ska komma hit och se ifall det går att måla direkt på väggarna eller om det måste slipas ner... Måste det slipas ner blir det kanske tapeter och det är ju snäppet snyggare. Men vi får se.... Se hur länge det dröjer... Vår hyresvärd är nämligen lite, hmmm, udda? Igår när Martin ringde och påminde om att vi vill ha hit en målare NU så vi kan börja nån gång så tyckte hyresvärden att vi skulle gå in till grannarna (som vi aldrig pratat med) för att se hur DE har gjort i sitt vardagsrum med färgval osv. HA! Jag vet inte vad jag ska säga, tycker det är sååå pinsamt å hans vägnar... Jag vet väl för fan SJÄLV hur jag vill att MITT hem ska se ut! Jisses.

Funderar på att måla en schablon på ena väggen, har hittat en sida med sådana motiv. Mamma har dessutom en overheadapparat som vi kan använda oss av.

Idag har jag varit hos läkaren och behandlas nu återigen för depression.. Jag blir nog aldrig av med tabletterna. Sisådär vartannat år behövs behandling. Men jag har inte mycket till val..

Nu ska jag iväg och handla och sen hem och bara slappa. Martin är iväg på poker/tvspelskväll så jag har soffan och tv:n för mig själv!

Inga kommentarer: