tisdag, maj 04, 2010

Ångest

Ja, jag kan inte ljuga. Jag har mått bättre..
Blir ständigt påmind om Martins stundande flytt till Gotland.
Och jag verkligen hatar att höra hur folk säger att det är så roligt att han ska flytta...
Då briserar allt. Just de orden. "Vad roligt för dig".

Det är INTE roligt att jag p.g.a. detta får svåra ångestattacker och en faslig panikkänsla som sköljer över mig. Skillnaden nu är att jag inte har Martin i närheten som kan hjälpa mig tillbaka. Jag är väl inte dum i huvudet heller, jag är den förste att unna honom ett arbete, men på Gotland av alla ställen...

Jag klarar inte av att bli påmind om hans flytt som sker inom loppet av en vecka. Jag vill inte höra hur han ska leta lägenhet, bjuda över vänner i sommar, städa ur sin nuvarande lägenhet.

Jag får ingen luft! Vänligen skona mig och välj rätt ord i min närhet... Tack...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen, ser att du kämpar, så himla svårt att bli ensam efter flera år i tvåsamhet..Men "när det är som mörkast är ljuset som närmast"..De orden fick min son som oxå blivit ensam efter 11 års förhållande...Styrkekramar till dig å kisserna...Catfoot/Bodil