tisdag, maj 18, 2010

Det känns konstigt

Försöker komma underfund med mig själv... Men det är inte lätt. Jag känner mig skapligt ovan vid att skaffa nya bekantskaper på egen hand. Ovan vid att umgås och ha kul. Visst låter det märkligt? Men det är så det är...

I helgen hade jag så sjukt roligt att jag inte finner ord... Mer sådana kvällar tack!
Ikväll har jag varit ute på stadspromenad med en ny bekant som jag hoppas blir en god vän så småningom. Imorgon blir det promenad med Sacko och ev. en väninna. På onsdagkväll ska jag ut och fika med Camilla. Helgen har jag inga planer för... Ännu. Torsdag nästa vecka är det personalfest på köpcentrat. Ser definitivt fram emot det! Lördag nästa vecka står inflyttningsfest hos syster och Fredrik i Göteborg på schemat.

Att gå från isolerad rent socialt till ovanstående är omtumlande. Faktiskt! Det är som om jag lever ett helt nytt liv. Det är jävligt roligt men ibland skrämmer det mig. För det är så ovant..

Plötsligt har jag ett jobb där jag trivs oerhört. Ett jobb med mycket ansvar. Nya, härliga arbetskamrater som gör det extra roligt att gå till jobbet. En ny lägenhet. Nya vänner. Ny kost som förhoppningsvis ger goda resultat. Nya rutiner.

Det är otroligt hur mycket ett uppbrott kan göra för själen.

ALLT är nytt i mitt liv nu. Och det är hemskt svårt att ställa om sig... Men jag kämpar på och tillslut så kommer det lossna.

Nog babblat för ikväll. Dags för en dusch och min sista shake för dagen. Imorgon är en ny dag och efter lite sömn brukar det kännas mycket, mycket bättre. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt at läsa att livet sakta men säkert börjar bli kul igen...Kram Bodil/Catfoot

mamsen sa...

Ja vad ska man säga mer än :):):)
Härligt när livet äntligen ler mot dig,det är du verkligen värd!
Spännande med nya bekantskaper!
Kram på dig!!vår "lilla pussgurka"