torsdag, maj 06, 2010

Nattfunderingar...

Ikväll sover Martin hos mig. En sista gång innan det är dags för honom att fortsätta sin livsresa, utan mig. När han är här mår jag bra och jag känner mig så trygg jag nu kan vara med tanke på
omständigheterna.Men dessvärre kommer det alltid en morgondag då verkligheten åter gör sig påmind.
Jag vet att när han åker så rasar allt igen. Jag vet det. Även om jag försöker förbereda mig allt jag kan för att stå emot.

Jag vill inte somna.
Jag vill inte att dagen ska gry.
Jag vill ha kvar den här stunden, för evigt.
Men jag får inte.

Vi är vuxna människor och jag har lärt känna en familj som jag sett mig själv en del av. Plötsligt finns den inte där längre. Plötsligt försvinner söndagsmiddagarna, resorna till Gotland, kattvaktssemestrarna i Sturefors. Födelsedagarna. Eltons uppväxt. Så småningom kommer någon annan få ta del av det där..
Hur tacklar man det?
Jag vet inte.
Det gör mig fullkomligt yr och illamående.

Jag saknar redan Ann-Britt. Leif. Carro. Micke. Elton.
Martins mormor & farfar.

Det jag skriver här kommer direkt från hjärtat. Jag klandrar ingen för att jag mår dåligt, ingen förutom mig själv. Jag vet att mina ord kan låta hårda men det gör dem för att det gör så ont. Jag
tror inte att någon vill vara elak och få mig ledsen med flit, naturligtvis inte. Jag måste bara få ur mig allt som tynger min själ.

Tittar på Martin. Han sover. Önskar jag kunde göra detsamma. Tårarna rinner. Jag vågar inte möta morgondagen.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Åh va ledsen jag blir för din skull :(
Förstår att livet känns oerhört tungt just nu o en oro för att sakna människor man tycker om.
Men mycket är ju upp till dig hur du vill tackla det här,du kan ju åka å hälsa på Martin,Elton på Gotland,ta en fika på helgen hos Ann-Britt o Leif nån gång,men det är ju klart det blir ju inte som förut.
Det här Lina är livet,nu öppnas det nya dörrar det gäller att ta nya stapplande steg.
Jag lovar dig att det kommer att gå lättare med tiden,det gäller bara att se framåt,göra roliga saker,utmana sig själv omge sig själv med människor man tycker om och som tycker om dig:)
Vi finns här för dig och älkar dig oerhört mycket.

Mamma sa...

Åha va ledsen jag blir för din skull att du är så himla ledsen :(
Det här Lina är livets hårda väg som vi tyvärr ganska ofta hamnar på.
Men jag lovar dig att det öppnas nya dörrar det gäller bara att ta sig framåt.Nu är det upp till dig hur du vill att ditt liv ska se ut,hälsa på Martin Elton med familj på Gotland?,fika med Ann-Britt o Leif?Men det är klart att det blir inte som förut men det är livet.
Se framåt o inte bakåt.
Omge dig med människor som du tycker om och som tycker om dig,gör roliga saker.
Fokuser på de saker som är bra i ditt liv familj som älskar dig o som finns här för dig,jobb,fin lägenhet,dina djur,semester i sommar till Italien osv.
Vi finns här för dig o älskar dig över allt på jorden :)

Anonym sa...

Kramar till dig...Catfoot/Bodil

Anonym sa...

Lina, jag vill bara säga att du är alltid välkommen hit o hör av dig om det är något vi kan göra eller om du vill prata om något.

Kram Ann-Britt o Leif