fredag, juli 09, 2010

Illamående

Igår mådde jag illa. Idag mår jag illa. Gråtattackerna har hittills lyst med sin frånvaro. I hjärtat känner jag en ofantlig sorg. Jag vill att den ska försvinna. Den förgör mig.

Igår registrerade jag mig på en av alla dessa dejtingsidor. Trodde det kunde hjälpa. Men varje meddelande jag fick följdes av en känsla av att det var fel, så fruktansvärt fel. Jag mådde illa. (jag gör visst det en hel del.) Berättade för Martin om mitt medlemsskap. Han verkade inte tycka att det kändes jobbigt. Märkligt. Varför är det bara jag?

Sitter på pendeln. Känner hur mina hjärnspöken börjar vakna till liv. Detta eviga ältande, om och om igen. Börjar tänka hur det ser ut när han har hittat någon ny. När han introducerar denne för sina nära. När denne blir en del av hans familj. Kalas, resor, högtidsfiranden.

Och så inser jag att illamåendet blev värre. För det där skulle vara jag. Det var jag.

1 kommentar:

Bodil sa...

Kära vän..gör så ont att läsa hur du mår, har en son som genomgår samma helvete..Kan bara skicka en stor styrke-kram till dig.../Bodil