onsdag, november 25, 2009

Är i Jönköping

Igårkväll åkte jag ner till Jönköping och började panikbaka saffranssnurror och en radiokaka. Radiokakan vart helt misslyckad men jag förstår inte varför. Testade Leila´s recept men den stelnade aldrig. Jäkligt skumt recept, kan inte stämma! Saffranssnurrorna blev dock goda och när klockan var strax över 22 tog jag ut sista plåten.

Somnade sent på natten, klockan var över 01. Fem timmar senare ringde klockan... Upp och hoppa! Lite tandborstning, sminkning och sen in i bilen. Det var jag som körde till Gekås så mamma slapp köra både tur och retur. Vi tog en kaffe och smörgåsar medans bilen fortsatte rulla. Strax innan 8:30 var vi framme, jättelite folk - vi fick nästan parkera vid ingången!

Självklart hittade jag massor därinne men vagnen var inte lika överfull som den brukar vara, hade inget behov av att inhandla otympliga saker denna gång. Det fick bli två turer, det är så mycket skönare att strosa omkring i varuhuset när man redan gått igenom alla avdelningar en gång! Träffade på Ullared-Morgan (om ni sett såpan som går på femman just nu så vet ni vem jag menar...) hela två gånger. Han var sig lik.

Kom ut med både det ena och andra, dvd:filmer, Lost-boxar (säsong 1-3), snyggkappa, nyårsklänning, två toppar, en kofta, strumpor, leggings, julklappar, kökstermometer, bordstabletter (vanliga och "juliga"), julservetter, deo till Martin, strumpor till Martin + en till, hårvax till Martin, mössa till Martin, kattgodis, wc-fresh, näsdukar, folieformar, marsipantomtar/grisar, mozartkulor, svartvinbärsgele, jordnötssmör, minimorötter i konserv, skärgårdssallad lyx, lantchips, lökdip, tryffel.... Och mer kommer jag inte på just nu. Som sagt, både det ena och det andra!

Mamma köpte julklappar till både mig och Martin.
Jag vet vad.

Sen åkte vi hem och tanken var att jag skulle fortsätta till Linköping... Nu blev det så att mamma är hemma från jobbet imorgon så då valde jag att sova en natt till här i Taberg. Vi får se vad vi hittar på imorgon, kanske att jag bakar mina lussekatter också så det blir gjort. Köpte 3 påsar saffran igår - 95:-! Billiga lussekatter och saffranssnurror.........

Känner mig ensam när jag ligger i mitt gamla rum här hos mamma och pappa. Här finns ingen Martin, ingen Maja, ingen Alli, ingen Smilla, ingen Sessan, ingen Elsa, ingen Leia, ingen Singha... Det känns mycket tomt kan jag säga!

Men imorgonkväll har jag lovat Martin att vi ska laga god mat.
Och mysa!

1 kommentar:

Anne sa...

Låter som du fyndade en hel del i Ullared! Hoppas det är bättre i övrigt med allt?
massa kramar
anne