tisdag, november 17, 2009

Rocky road

Foto från tv4
(önskar så att jag hade en ordentlig kamera så jag kunde ta lika fina bilder jag själv..)

Det här är det absolut godaste godis jag någonsin gjort själv och det kommer för alltid finnas i frysen i juletider! Det kostar lite att göra, men det är det värt......!

Rocky road
600 gram choklad (jag använder mig av karl fazer mjölkchoklad)
2 påsar dumle
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen i ett vattenbad, blanda i alla ingredienser.
Bred ut smeten på en plåt (tips: bakplåtspapper), ett ca 3 cm tjockt lager. Låt det stelna i kylskåp. Bryt/skär sedan upp i stänger/bitar.

Jag förvarar det i frysen, men godiset behöver tina en aning då fryst dumle är stenhårt.

2 kommentarer:

mamma sa...

Ja jag bara instämmer,FRUKTANSVÄRT GOTTTTTTTTTTTTT!!

Hallon & Blåbär sa...

Jag älskar också Rocky Roadfudge fast jag gör min variant lite annorlunda. Åh, va sugen jag blev på att göra en omgång, men är helt på det klara med att det inte kommer finnas en bit kvar till jul, så det får vänta ett tag till.