tisdag, november 10, 2009

Julförberedelser

Idag har jag hämtat det färdiga december/julschemat. Blir många timmar. Så för att underlätta för mig själv inför alla julbestyr börjar jag redan idag!

* Knäck
* Ischoklad

Kvar att "baka" är lussekatter, rocky road och ev. någon kola. Inte för att man äter upp allt, men är det jul så är det... Ingen jul utan alla traditioner!

På torsdag är det dags för julmässa på Ekenäs, urmysigt.

Julpyntandet hade jag tänkt fixa med i helgen men jag funderar på att vänta en vecka till.. Måste hitta oss en (ja, så hemskt det låter) fuskgran. Förra året blev det så fruktansvärt mycket barr överallt, vi har ju inte en jättestor lägenhet. I år har vi dessutom två busiga kattungar så en äkta gran är tyvärr uteslutet, hur hemskt det än känns! Men en gran MÅSTE man ha.

1 kommentar:

Anne sa...

oj, redan pynta alltså?
Låter som ni har ordentliga jultraditioner!!

kram kram