tisdag, november 03, 2009

Målning?

Så har vi äntligen kommit överens om vad vi ska ha för färg på väggarna! Eftersom vi har så olika smak så möttes vi på halva vägen och skippar tanken om tre väggar i en färg och en fjärde vägg i en annan färg utan kör samma färg till hela rummet. Nu på morgonen är Martin iväg på körlektion och ska samtidigt visa hyresvärden färgprovet. Så fort det blir "godkänt" så sticker vi och köper färg!

Har införskaffat mig en skitsnygg lampa och bara den har lyft rummet supermycket!
Kommer bli såå snyggt när allt är klart. Synd dock att vi inte har pengar till en ny soffa för det skulle vara skönt med en man kan sitta ordentligt i samt att fler kan sitta i den. Och självklart, slippa oroa sig för att den luktar kattpiss. En annan tv skulle också sitta fint och höja rummet, men tjock-tvn går bra tills vidare. Å ena sidan tänker jag att det är hemskt hur mycket man vill ha, bara materiella saker, me å andra sidan tycker jag det är hemskt viktigt att man trivs i sitt hem! Jag kan alltså sitta en hel dag i sovrummet bara för att jag vantrivs i vardagsrummet och det säger väl en hel del... Slut med detta!

På lördag kommer mamma och pappa hit igen och det är därför målningen har tagit fart, sist de var här sa jag att nästa gång de kommer ska allt vara klart. Så det blir fullt upp i veckan.

Födelsedag imorgon, tjoho.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vet precis hur det känns... Innan var balkongen, av alla ställen, det enda "rum" jag trivdes i.. Tur att det var sommar då iaf =) Nu blir jag glad bara jag kommer in i lägenheten! Lycka till med stylingen!

Mamma sa...

Ska bli så spännande att se lägengheten på lördag!!