torsdag, november 19, 2009

Min mysiga Sessan


Det är väl ingen hemlighet att mina gosbollar är mitt liv. För mig är det en självklarhet att de ska ha det bästa som finns! Alla mina djur, inklusive kaninen, är försäkrade. De är chip-märkta och registrerade. De vaccineras varje år (med undantag för Sessan som blir vaccinerad och chip-märkt + tatuerad i samband med hennes kastrering). De är kastrerade/ska kastreras. De har fri tillgång till två sorters Royal Canin torrfoder (kattunge + vuxen) och de får också den bästa mjukmaten (i mina ögon) på marknaden, d.v.s. Mjau, och jag skulle aldrig byta foder hur fattig jag än skulle bli. Jag har tre sandlådor med tak, och likaså här skulle jag aldrig byta sand för Everclean blandat med Pussi är den bästa kombinationen som jag hittills sett. Enbart Everclean blir dock alldeles för dyrt i nuläget då det går åt en del sand till 6 katter. Lådorna städar jag två gånger/dag. De har fyra vattenskålar runtom i lägenheten och jag är mycket noga med att se till att vattnet är fräscht. Blir någon av mina älsklingar sjuka tvekar jag inte en sekund på att rusa iväg till veterinären.

Ja, det blev ett ordentligt utlägg, och för många är detta självklara saker, som det är för mig. Tyvärr ser det inte alls ut så för alla djur i vårt land. Djur som inte får ordentligt med mat, som inte ens har fri tillgång till vatten. Som inte får komma till veterinären när de behöver vård. Djur som misshandlas. VANVÅRD kallas detta!!!


Här finns ett videoklipp när Sessan gosar med mig. :)

Idag fick jag gosa igen, knyckte henne illa kvickt och sen låg hon på rygg i min famn och jag pussade och pussade.

Jag är så förbannad på människor i vår värld som tycker att en skyggis inte är värd att lägga ner tid, pengar och kärlek på.
Tvi fan för er alltså! Sessan är bland det absolut bästa som hänt mig, hon får mig att känna att jag gjort något bra. Jag vet att hon är lycklig här och att hon uppskattar det som gjorts för henne. Hon kan inte säga det, men jag ser det i hennes ögon varje gång hon blinkar så vackert mot mig. Varför skulle hon inte vara lika mycket värd som en så kallad "tamkatt"? Sessan ÄR tam, men hon är ingen knäkatt. Äh, ni idioter har ingen aning om vad ni talar om. Skäms på er!

3 kommentarer:

Linda sa...

Så underbart att se hennes framsteg! Om inte Henke hade vart kattallergiker så hade nog även mitt hushåll invaderats att katter i nöd ;)

Mymlanbus sa...

Hoho, det var ord och inga visor! Du är underbar Lina och likaså alla dina kissar... eloge till dig och gosbollen Sessan som gör enorma framsteg :)
HURRA!

Kram

Sidentass sa...

Så rätt du har i vad du skriver..djuren är underbara, och bara det bästa är gott nog för dom! Du har väl inte undgått att everclean sanden finns till kanonpris just nu, mot kupong som fanns i fredagens extra-tidning;-)