fredag, november 06, 2009

MÅLAT!

Idag skulle vi äntligen sätta igång med målandet, som jag längtat... Tyvärr var det tänkt att jag skulle stå för det mesta av målandet eftersom Martin skulle till sjukan. Nåväl, det fick väl gå an, lite ont i armarna gör ju inget!

Satte mig i soffan och tog mig en yoghurt innan jag skulle sätta igång, skulle precis till att ringa mamma på jobbet när det ringer på dörren. Vem sjutton kunde det vara? Kvart över tio på morgonen? Hyresvärden? Grannarna? Jehovas? Ja, jag hann tänka många tankar.. Tittar i kikhålet, någon håller för handen men inte tillräckligt mycket för att dölja sig själv. MAMMA! Med famnen full av målargrejer.

Öppnar dörren, helt överraskad och jag såg säkert riktigt fånig ut. Det enda jag fick ur mig var "Vad i h-e (svordom)?!" Jag som precis skulle ringa henne! "Vad gör du hääääääääääääär" frågade jag. "Jag ska måla" fick jag till svar. HA!

Det visade sig att mamma tyckte synd om mig när jag i onsdagskväll berättade att jag skulle måla ensam. Så hon hade helt enkelt tagit ledigt från jobbet och kört från Jönköping till Linköping, bara för min skull.

VILKEN MAMMA JAG HAR!

Kan inte nog tacka för all hjälp hon bistod med, hade inte hunnit klart om det inte vore för henne! Min mamma är den bästa mamman i världen och jag har en syster som säger detsamma. Två personer kan ju inte ha fel, eller hur?

Kan ju säga som så att jag redan nu trivs som attan i vardagsrummet, och då har vi inte ens ställt iordning möbler och sånt där ännu. Imorgon ska vi ge oss på att sätta upp bordet och sätta tillbaka vägghyllorna. Huuu, hyllorna är rätt tunga, men det ska nog gå...

På lördag blir det "kalas" (heter det så när man fyller 24 år, hahahaha) eftersom jag fyllt år och då kommer, förutom jag och Martin, mamma och pappa, mormor och morfar, "svärmor" och "svärfar", "svägerskan" och Micke och favorit-Elton! Så många har vi aldrig varit i den här lägenheten. Och lägg till alla djur... Ja, jag får nog stänga in de flesta monstren i sovrummet! Djuren alltså! Men så härligt med besök, är det något jag gillar så är det att få bjuda hem folk!

Idag har vi också beställt biljetter till EFTERLÄNGTADE NEW MOON! Jag, mamma och syster Emma ska gå och syrran fick tillochmed med sig Fredrik.... Sån tur hade inte jag men jag tror nog att Martin ser den när den ligger i dvd-lådan här hemma. Vi går på den i Jönköping, dagen efter premiären. Längtar!! Hoppas att jag hinner läsa ut boken på engelska också innan vi ser den.

Inga kommentarer: