fredag, januari 09, 2009

Ensam hemma


Trodde inte jag skulle uppskatta en ensam hemmakväll men... Det gjorde jag! Har varit såå himla skönt. Tog mig ett varmt skumbad, åkte till donkan och köpte burgare och slängde mig i soffan och tittade på film med lite godis/snacks. Skönt att göra och se preciiiiiiiis vad jag vill! Martin är nämligen på pokerkväll, vet inte när han dyker upp ikväll/natt. Jag lär säkerligen sova, ligger redan i sängen och lyssnar på MIN musik.. :) Fast jag har Martins dator såklart. Har varit gudomligt skönt att ha det tyst omkring mig efter att ha jobbat hårt en hel dag med massa tjatter överallt. Och ikväll kommer jag dessutom få somna i mörker och inte med någon lysande dator eller något knapprande på tangenterna.

Men det är inte lika kul att somna själv.. Tänk om jag drömmer någon mardröm.. Eller om jag hör något konstigt ljud från hallen.. Eller om det kliar på ryggen.. Ja, då har jag ingen Martin som kan fixa till det... Nää, några timmar för sig själv räcker gott och väl. När det är sovdags.. Ja då vill jag ha lilla Mysen här..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är riktigt skönt att vara ensam en kväll då och då!

På tisdag drar jag! ;) Har du en adress så kan jag skicka ett kort? =)

Kraaaam

Anonym sa...

följde dig på viktklubb. hur går det nu? var inte du vegetarian?
=)

Anonym sa...

Anonym - Hade vi någon kontakt där? det går inte alls bra nu.. Slutade träna efter flytten till Linköping och det gjorde sitt. Ska däremot börja igen när jag fått lön i slutet av månaden, äntligen! Jo jag var vegetarian. I mer än 10 år. Tills i sommar...!