onsdag, januari 21, 2009

Tittat på djur

Vi tog oss ut på en promenad under eftermiddagen och traskade bort till området runt Mjellerumsgården. På vägen dit gick vi förbi en hage med söta små får och två urgulliga svart-bruna små lamm. Jag var naturligtvis tvungen att filma dem.. Vi fortsatte vår promenad mot Mjellerum och hamnade till slut bland alla djuren. Vi gick först in till kaninerna/marsvinen/hönsen och klappade ullbollarna. Sedan tog vi oss in till getterna och klappade dem likaså, Martin var dock lite nervös och trodde att de skulle hugga....... Små söta getter! Larvigt. :) Tyvärr tänkte vi inte på att ta med oss frukt och grönsaker då man gärna får mata djuren där. Innan vi gick hemåt igen så tog vi en tur inne i stallet, ooh så nostalgisk jag blev. Lukten, ljuden, djuren.. Jag är så grymt sugen på att börja med hästar igen! Vi traskade runt och klappade massor av hästar. Och Martin, ja han var nervös där också... Det var så roligt att se på när han drog undan handen gång på gång. Och inte vågade han följa med mig in till en häst, nej nej.. De kan ju sparkas!!!!!! :)

Djur, djur, djur.. Det mysigaste som finns!

Ikväll har vi äntligen bokat biljetter till Gotlandsfärjan så nu blir det verkligen av! Har varit "på väg" så många gånger men det har alltid dykt upp något hinder och resan har skjutits upp. Men imorgon så åker vi! Jag är dock nervös över att köra. Känner verkligen inte till vägarna här och speciellt inte på Gotland! Och tanken på att stå i kö för att köra över bilen till färjan.. Oj oj, jag blir lite nervös! Men nån gång ska ju vara den första! Hoppas bara att det inte blåser för mycket för jag är inte så sugen på att må illa.. Vi ska ju ta hand om Java och Delphi, inte går det att ligga däckad då.

Usch, nu blev klockan sådär mycket igen. Varför kan man aldrig gå och lägga sig i tid... Hungrig börjar jag också bli.. Skit också..

Inga kommentarer: