fredag, januari 30, 2009

Sommarfeeling


Såhär på fredagskvällen sitter jag med laptopen i knäet och ur högtalarna skrålar somriga toner - reggae klassiker! Min sommarlängtan börjar krypa fram.. Och kanske det t.o.m. blir en sommar på Gotland om allt vill sig väl, who knows.. Oh så skönt att sitta i kvällssolen iklädd en somrig klänning med flipflops smuttandes på en drink på rosé, fruktsoda, is, citronskivor och lite citronmeliss för ögats skull! På håll hör man somrig musik.... Ooooh, så underbart. Några månader kvar, sen är vi där!
Idag har vi varit så utomordentligt duktiga och städat, diskat samt tvättat. Tror jag städade i närmre två timmar men då stod djurlådorna på schemat också. Jag blir som en helt annan människa när hemmet är rent och fint, det är som om en tyngd lyfts av från mina axlar.
Nu står Martin i köket och grejar med sin middag. Vi kör på olika maträtter idag då Martin vill bli av med kycklingen som står i kylskåpet (som jag inte var så förtjust i) och jag hellre vill ha en krämig tagliatelle på kanske lite morot, lök, skinka och färskost och lite färska kryddor. Får se vad jag hittar på!

Inga kommentarer: