tisdag, januari 20, 2009

Trött i själen?

Jo jag skulle egentligen börja jobba om en halvtimme. Vaknar dock med huvudvärk och känner mig så otroligt trött. Trött i själen! Jag har stressat så mycket de senaste månaderna att jag nu tror min kropp säger ifrån. Den vill vila och göra saker som är roligt och bra för själen.

Kan den bli utsliten? Själen? Det är nämligen precis så det känns. Att den fått kämpa lite för mycket. Julstress på jobbet, ovisshet om arbetsmöjligheter i framtiden, flyttlängtan, avsaknaden av familj, släkt och vänner som gör sig påmind runt helgerna såsom jul och nyår, ett för stort hushållsansvar, önskan om att sambon kunde ta mer ansvar för såväl hushållet som mitt välmående och en hel del andra orsaker som inte nämns. Listan kan göras lång.. Lägg då till att dessa tankar finns med även när jag ska sova vilket resulterar i orolig sömn.

Nej, nu måste själen få vila upp sig och en kortare semester på Gotland kunde inte komma mer lägligt! Imorgon åker vi!
OAVSETT OM VI FÅR ELLER INTE! :)

Inga kommentarer: