söndag, januari 04, 2009

Många minusgrader

Nu känner man verkligen att det är vinter! Gick ut efter att jag hade duschat, i 15 minusgrader, och håret frös till is. Riktigt kallt ute!! Men det är rätt så skönt att vara ute i strålande sol och minusgrader, hur konstigt det än låter. Man känner sig så pigg och kry!

Idag har jag jobbat några timmar och blev tillfrågad att jobba heldag imorgon, vilket jag såklart ville. Fick också veta att det kanske blir två heldagar till i veckan istället för ett par korta eftermiddagspass. Jag håller mig krampaktigt kvar på Bokia.. Vill inte lämna stället! Dock är det inte billigt att jobba där.. Vill ju köpa hur mycket som helst.. Tur att man fortfarande har rabatt!

Jag känner mig lite nedstämd ikväll och har liksom en klump i halsen men jag vet inte riktigt varför. Kanske har att göra med att det närmar sig slutet på Bokia.. Har ingen aning om det blir mer att jobba. Förmodligen till bokrean men det är ju först i mitten/slutet av februari..

Nåväl, man kan väl inte alltid känna sig på topp.. Tror nog jag ska skriva några rader i min 3årsdagbok och sen knyta mig till sängs. Upp vid sjutiden imorgon.

Ja just det! Jag och Martin har hittat minikryssningar för kanonpriser. Det är ju visserligen inte till några fancy ställen, typ Helsingfors, Riga, Tallinn. Men det var billigt vilket passar plånboken perfekt just nu. Dessutom känner jag att vi behöver komma bort en sväng från vardagen.. En liten båttur under två nätter skulle inte sitta fel, även om det inte är lyxkryssning. Det är ju främst miljöombytet som lockar.

God natt!

Ikväll spelas
Autumn - Paolo Nutini
Under pressure - Queen/David Bowie

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bara att klamra sig fast o ta de tider som finns.Det är alltid nån som vill vara ledig eller att någon blir sjuk,så härda ut o ta de tider som kommer rätt som det är löser de sig.
Bra att ni hittar på nåt roligt att göra, det behöver ju inte kosta "skjortan".
Själv är ja inte riktigt kry efter
influensan men det blir väl bättre.