torsdag, januari 29, 2009

Hemma från Gotland!


Vi har visserligen varit hemma ett bra tag men det har inte funnits tid till att uppdatera. Vi hade det iallafall helt underbart på Gotland! Vi strövade inne i Visby och shoppade i de små butikerna. Vi åkte ut med bilen och kollade in havet och ön i allmänhet. Vi har ätit lyxmat vaaaaaarje dag och bakat. Badat i baljan!!! Så jäkla häftigt var det! Men framförallt vilade vi upp oss. Skönt att inte behöva ställa klockan varje dag...
Och herregud vilket underbart hus Carro & Micke har! Jag blev helt stum när vi kom dit. Jag kan inte med ord beskriva det för det var såå himla häftigt.. Allting!
Vi hade varsin klump i halsen, jag och Martin, när vi skulle åka hem i söndags. Det knöt ihop sig i magen liksom. Vi ville verkligen inte åka hem! Och som jag trodde så blev längtan om att flytta dit ännu större..
Carros mage var enooorm och nu är det inte ens två veckor kvar tills det är dags! Vi väntar med spänning, tänk, snart är vi morbror och moster! Jag vill hela tiden ut och shoppa bebisgrejer och leksaker. :) Ska bli så roligt när vi åker ner nästa gång om några veckor och får hälsa på lilla mackisen!
Idag har jag bakat formfranska och just nu håller mina kardemummaknutar på att jäsa. Har blivit lite inspirerad av husmor Carro.... Har t.o.m. härmat henne och planterat kryddväxter i krukor i köket. Fy skäms på mig...

Inga kommentarer: