torsdag, januari 01, 2009

Gott nytt år!

Det blev lite ändring av våra nyårsplaner och vi åkte istället ut till svärföräldrarna i Sturefors efter att jag slutat jobbet. Urmysigt! Vi hade en trerättersmiddag med toast skagen & ugnsgratinerad hummer till förrätt, potatisgratäng och fläskfilé med sharonsallad till huvudrätt och chokladmousse med grädde till efterrätt! Det var mycket smaskens kan jag säga. Det dracks vitt vin, körsbärsvin och skumpa vid tolvslaget. Mmmmm! Hade faktiskt paketöppning också! Jag handlade lite på Bokia, fina pennor, en treårsdagbok, en kanonrolig kalender och några pocketböcker. Slog in allihopa i fina paket, även dagboken som var till mig själv.... Vi gav bort en bok, "80 romaner för den som har bråttom" till Leif & Ann-Britt, som dessutom firade bröllopsdag!! Passande, eller hur? Hade ingen aning om detta så det var lite extra kul! På kvällen kikade vi på Yrrol och spelade maxi yatzy som Martin fick i jul. Timmarna riktigt flög iväg och plötsligt var klockan nästan tolv. På med ytterkläder och ut i kylan där vi smällde våra budget fyrverkerier. Men det var huuur kul som helst, dock INTE när en av raketerna flög iväg mot oss.......! Visste inte var vi skulle ta vägen! Det var massor av fyrverkerier att se på, vissa bättre än andra. Men det var så himla kallt att stå ute i flera minusgrader och till slut fick vi nog och gick in till den sprakande brasan. Jag var helt slut efter att ha jobbat och efter 1 var det dags för mig och Martin att sova. Sov så himla gott med lite vin i kroppen... :)

Stackars mamma och pappa ligger sjuka i influensa nere i Jönköping. Blev inget roligt firande för dem... Hoppas att de kryar på sig snart!

Imorgon jobbar jag 8-16 så jag måste verkligen komma i säng i tid ikväll. Men det är väl som alltid omöjligt....

Inga kommentarer: