måndag, december 08, 2008

Det är faktiskt rätt jobbigt att jobba...

Jag undrar - hur får man tid till alla andra "måsten" och saker man vill göra när man jobbar?

Har de senaste dagarna känt mig helt slut när jag kommit hem och inte orkat göra något. Hoppas på att kroppen kommer i fas snart för det är så himla mycket jag numera vill hinna med innan det är sängdags. Känner verkligen att motivationen börjat krypa fram nu när man återigen jobbar. Konstigt det där, när man är arbetslös har man all tid i världen men motivationen saknas. Som anställd är det tvärtom. Märkligt!

Idag skrev jag på lite avtal på jobbet och till min stora förtjusning fick jag mer i lön än jag hade räknat med. Chefen tyckte att jag hade så mycket branschvana! Trevligt trevligt. :)

Nu sitter jag här med en kopp glögg, bland det godaste som finns såhär i julmörkret. Martin håvar in näve efter näve med popcorn och tittar på Star Wars. Har aldrig sett de filmerna och förstår heller inte kultstämpeln de fått, tycker inte att de är särskilt fängslande.. Men smaken är ju olika!

Tänkte hoppa i säng alldeles strax, jobbar 10-19 imorgon. Typiskt nog råkade jag somna nu på kvällen och vaknade till vid halv tio. Får väl se hur jag lyckas med att somna..

Jag trivs allt mer och mer på Bokia och fasar inför dagen då juljobbandet är över. Längtar faktiskt tillbaka så fort jag slutat om dagarna. Det är SÅ man ska känna för sitt jobb!
(jag vet att det blir mycket jobbprat i bloggen just nu, men som det ser ut nu så gör jag faktiskt inte mycket mer än jobbar...)

2 kommentarer:

Gotlandsliv sa...

Gud vad kul att du trivs så bra! Men visst är det så som du skriver, att när man är ledig och har tid att pyssla och göra saker, då blir man nästan handlingsförlamad eftersom man har så mycket tid och kan göra det där i princip när som helst. Konstigt hur man funkar. :)

Anonym sa...

Vad kul att du trivs så bra! Skriv på du bara, man vill ju veta vad som händer i ditt liv! =) Kraaam